Biljarten kampioenschap 2023/2024

2024 04 Biljartteam SVK Panningen 3Verslag, ingestuurd door Cor Loeffen, over de biljartcompetitie 2023/2024.

"Een geweldig biljartseizoen van Senioren Biljartbond Maas en Peel (SBB) met zeer spannende partijen en verrassende uitslagen, is weer ten einde. Vooral de laatste partijen, die de beslissing voor het kampioenschap moesten bepalen, waren ongekend spannend.

Ons team bestaande uit Frans van der Velden, Cor Loeffen, Bert Mombarg en Piet Peeters heeft met 108 wedstrijdpunten het kampioenschap weten te behalen met slechts één enkel puntje verschil met team 1 van Egchel.

Als we deze punten analyseren, komen we tot de conclusie, dat we van de 24 partijen er gezamenlijk maar liefst 19 gewonnen hebben en 5 verloren. Hierdoor zijn 17 extra matchpunten binnengehaald.

Frans van der Velden heeft als kopman, ondanks zijn ziekte, onverwacht goed gepresteerd. Hij heeft 9 partijen gewonnen, 8 verloren en 1 gelijk gespeeld en dan te bedenken dat hij het steeds tegen veel sterkere spelers moest opnemen, die vaak 50 tot 100 procent meer moesten maken.

Vanaf 12 maart heeft Frans niet meer mee kunnen spelen en is Bert Mombarg als vaste invaller aan het team toegevoegd. Bert heeft 13 keer meegespeeld, waarvan hij er 6 heeft gewonnen, 6 verloren en één gelijk gespeeld. Met name in de laatste partij heeft hij voortreffelijk gepresteerd door, maar liefst drie keer, een serie van 14 caramboles te maken. Hierdoor had hij met drie beurten 60% van de te maken punten binnen. Niet verwonderlijk dus dat hij in 16 beurten deze partij op zijn naam kon schrijven met een gemiddelde van 4,38. Hierdoor zal hij in volgende competitie wel voortaan 75 caramboles moeten maken om een partij te kunnen winnen.

Cor Loeffen heeft een slecht seizoen achter de rug. Van de 20 gespeelde wedstrijden heeft hij er 11 kunnen winnen, 1 gelijk gespeeld en 8 verloren. Hoewel hij nagenoeg 95% van de te maken caramboles over de hele competitie heeft gehaald, is zijn gemiddelde bijna 4 procent naar beneden gegaan. Hij heeft zich dan ook ternauwernood kunnen handhaven op 75 caramboles. Volgend jaar zal hij het dan ook zwaar krijgen als we met hetzelfde team uitkomen. Hij zal dan als kopman tegen de giganten moeten strijden.2024 04 29 biljartfelicitatie

De grote kampioen van ons team in 2023-2024 is Piet Peeters. Hij heeft alle competitiewedstrijden in ons team gespeeld en daarnaast nog 11 keer in lagere teams ingevallen. Van de 24 in onze poule gespeelde wedstrijden, heeft hij er 18 gewonnen en slechts 6 verloren. Hiermee heeft hij, behalve de door hem behaalde matchpunten, al 36 wedstrijdpunten achter zijn naam. Halverwege de competitie is hij al gestegen van 50 naar 59 te maken caramboles. Dit heeft nauwelijks invloed gehad op zijn te winnen partijen. Zijn gemiddelde is met maar liefst 16,2% gegroeid en hij heeft over de 35 gespeelde wedstrijden 92,5% van de te maken caramboles ook daadwerkelijk gehaald. Een eervolle vermelding waard. Wij zijn benieuwd waar zijn “groei” eindigt.

Team SVK Panningen 3

Frans van der Velden
Cor Loeffen
Bert Mombarg
Piet Peeters

Het winnende biljartteam in de A-poule van de competitie van de Senioren Biljart Bond “Maas en Peel” (SBB) krijgt een receptie aangeboden op vrijdag 10 mei 2024 van 14.30 tot 17.30 uur.  Deze receptie is in ‘Gemeenschapshuis Panningen’ (GIK) aan de Kerkstraat 27 (ingang via de Nijverheidsstraat), 5981 CD te Panningen.

Biljarten

2023Biljarten liggend

Elke maandag t/m vrijdag van 09.00-12.00 uur en van 13.00-17.00 uur
Bovendien dinsdagavond en donderdagavond van 18.30-21.30 uur en zondag van 09.30-12.00 uur.

Onze wedstrijdbiljarters zijn aangesloten bij de Senioren Biljart Bond "Maas & Peel". Klik hier voor de website van deze bond.

Op maandag- en dinsdagmiddag zijn er altijd, zolang de competitie duurt, spannende competitiewedstrijden. De competitie duurt tot eind april. Het wedstrijdschema is te zien de bovengenoemde site van de bond.

Locatie: Gemeenschapshuis in Kepèl. Klik hier om naar google maps te gaan om de locatie te bekijken.

Contactpersoon: Dhr. Hans Wilms, Telefoon: 077-3074331
Bij afwezigheid van Hans: Dhr. Johan Wegdam, Telefoon: 06-21550877

Foto's van biljarten kunt u bekijken via in onze fotogalerij. Dat gaat snel via dezelink.