Wandelen

Elke vrijdagmorgen kunt u wandelen met Seniorenvereniging Kepèl

Ook bij wat minder goed weer gaat het wandelen gewoon door. U kunt elke week kiezen uit twee afstanden, 5 of 10 kilometer.

Het deelnemen aan het wandelen kost niets meer dan een beetje inspanning en goede zin. Ook voor niet leden is het gratis. Dus trek uw wandelschoenen aan en loop met ons mee. Na afloop kunt u nog even gezellig nakletsen bij de gezamenlijke koffie/thee.  Denkt u er wel aan om een legitimatiebewijs mee te nemen, voor het geval dat er iets met u gebeurt (wat we uiteraard niet hopen)!

Let op: Uit oogpunt van veiligheid mogen er geen honden of andere huisdieren worden meegenomen.

Deelname is uiteraard op eigen risico.
Elke vrijdagmorgen starten de 5 kilometergroep als ook de 10 kilometergroep om 09.00 uur vanaf het Gemeenschapshuis in Kepèl.

Contactpersonen:

Voor 5 km: Elly Zandee, tel.: 06-10528448

Voor 10 km: Bert Bos, tel: 06-14136103

Foto's van het wandelen kunt u bekijken in onze fotogalerij.

10 km wandelroutes maart 2024

Normalerwijze gaan onze wandelaars elke vrijdag op pad voor een mooie route. Zoals u bij de activiteit Wandelen kunt zien, zijn er twee wandelgroepen, 5 en 10 km.

Van Bert Bos, de contactpersoon van de 10 km wandelgroep ontvingen we een overzicht van de gemaakte wandelingen.

In maart 2024 werd er op 5 vrijdagen gewandeld. Alle wandelingen zijn weergegeven in de volgorde rood, geel, groen, donkerblauw en lichtblauw. Bij alle wandelingen viel de komende lente en de daarbij behorende prachtige bloesem te bespeuren.

De eerste wandeling (vrijdag 1 maart, in rood weergegeven) ging via de bebouwde kom van Egchel naar Egchelheide om bij de Belaeving halt te houden voor een koffiepauze. De wandelaars vervolgden hun wandeling over de Keup naar de Grootveldweg en de Riet om weer bij het startpunt uit te komen. Onderweg zagen ze met name bij het Enexis-verdeelstation hoe nat het nog overal was van alle regen die in de voorbije periode is gevallen (foto’s).

De tweede wandeling (vrijdag 8 maart, in geel weergegeven) maakte de groep weer een wandeling langs alle deelnemers die in de eerste wandeling nog niet werden aangedaan. Via Bernhardstraat en Stox togen ze over de Laagheide naar De Koningstraat in Koningslust. Langs de Everlose Beek ging de wandeling naar het Vlakbroek (foto) om van daaruit over de Vosberg en langs de fabrieken weer terug te keren naar het gemeenschapshuis waar de wandeling afgesloten werd met een kop koffie/thee.

Op vrijdag 15 maart (wandeling in groen weergegeven) ging de wandeling via Stox naar de voormalige waterzuivering, thans een Wadi ( waterafvoer door infiltratie) voor alle nieuwbouw ter plekke naar Helden, om uiteindelijk bij Gastrobar Negen (golfterrein) te kunnen genieten van een heerlijk kop koffie of cappuccino. Hier had Twan Vestjens voor de wandelgroep de koffiepauze besproken, waarvoor dank. In deze zaak werden enkele foto’s genomen. Op aangeven van Hans Rayer vervolgde de groep de tocht, na oversteek van de Roggelseweg, naar Haffmanshof, waar ze de prachtige bloeiende Prunusbomen in ogenschouw namen (diverse foto’s). Tegen 11.30 uur bereikten de wandelaars weer het startpunt bij het gemeenschapshuis. Nabij de voormalige waterzuivering werd een filmpje gemaakt met als sluitstuk een paar prachtige witte zwanen dobberend op het water.

Vrijdag 22 maart was weer een wandeling zonder pauze onderweg. Voor de verandering was er een geheel nieuwe route, waarbij door en rondom Panningen gewandeld werd, zowel in de bebouwde kom als in open veld en een klein bosgebied op de Vosberg. Moe maar voldaan werd er na afloop koffiegedronken in het gemeenschapshuis. Wandeling in donkerblauw weergegeven.

De laatste vrijdag (29 maart) ging de wandeling richting Beringe. Via Everlo, Kaumeshoek, Maris en de Hoeven bereikten ze hun nieuwe pauzeplaats VIOS waar ze hartelijk werden ontvangen en zich de koffie goed lieten smaken. De terugweg ging via de bebouwde kom van Beringe naar Everlo en langs de brandweerkazerne en Medisch centrum Pantaleon bereikte de wandelgroep weer de startplaats bij het gemeenschapshuis. Wandeling in lichtblauw weergegeven.

Alle foto’s (en filmpjes) kunt u bekijken in onze fotogalerij.

De gemaakte gps-opnames ziet u hieronder, zowel in Open Street Map als in Google Earth. Wilt u de foto groter zien, klik er dan even op.

De 10 km-wandelingen van april 2024 (4 stuks) zullen weer alle windrichtingen uitgaan. De ene keer mét en de andere keer zonder horecapauze onderweg.

Wilt u meewandelen? Zorg dan dat u op vrijdag om 09.00 uur startklaar bent bij het gemeenschapshuis in Kepèl, ingang Nijverheidsstraat. U wandelt op eigen risico mee. U hoeft geen lid te zijn van de Seniorenvereniging Kepèl om deel te nemen. Er wordt gewandeld in een tempo van ca. 5 km per uur.

2024 03 SVK wandelingen maart 2024 kaart

Dit zijn de routes die de 10 km groep in maart gelopen heeft.

Vrijdag 1 maart, Wandeling Egchelheide, pauze de Belaeving

9,8 kilometer