Waarom zou ik lid worden?

ElderlySeniorenvereniging Kepèl komt op voor de belangen van de ouderen in onze gemeenschap. Seniorenvereniging Kepèl is ook een plek voor ontmoeting, voor ontspanning of om samen lekker actief bezig te zijn. Lid worden kan al vanaf 50 jaar. U hoeft niet te wachten tot dat u 75 jaar bent. Aanmelden als lid kan via telefoon nummer (077) 307 45 56. Er komt dan iemand bij u thuis om u in te schrijven. Het lidmaatschap van Seniorenvereniging Kepèl kost voor het hele jaar 2023 € 32,50 (per persoon).

Lid zijn van Seniorenvereniging Kepèl betekent dat u tevens lid bent van de provinciale bond (KBO Limburg) en dat uw belangen ook provinciaal en landelijk behartigd worden. De KBO-PCOB is met 200.000 leden de grootste ouderenbond in Nederland en … hoe meer leden, hoe meer invloed kan worden uitgeoefend op politiek, overheid en andere instellingen.

Wij maken ons samen sterk voor: een goede en betaalbare gezondheidszorg; behoud van de AOW en pensioenen; handhaving van de koopkracht; voldoende, betaalbare, veilige en voor ouderen geschikte woningen en een goed geregeld, betaalbaar en toegankelijk openbaar vervoer.

Als lid mag u ook uw buren, vrienden of bekenden vragen om lid te worden van Seniorenvereniging Kepèl. Met 50 jaar mag je al bij de Seniorenvereniging, wachten tot de leeftijd van 75 jaar is niet nodig!

Lid zijn van Seniorenvereniging Kepèl betekent:

Ledenblad
Dat u 10 keer per jaar gratis het ledenmagazine van KBO-PCOB ontvangt: een magazine speciaal voor ouderen, boordevol interessante informatie. Daarnaast ontvangt u 4 keer per jaar gratis het Limburg Magazine.

Belastingservice of ouderenadviseur
geld2Als lid van Seniorenvereniging Kepèl kunt u gebruik maken van de persoonlijke ledenservice zoals hulp bij het invullen van uw belastingformulier of een beroep doen op de ouderenadviseur. U kunt hiervoor contact opnemen met uw afdeling of u kunt bellen met (0475) 38 17 40 (bureau KBO Limburg).

Betaalbare rijbewijskeuring
Via de KBO-PCOB kunt u korting krijgen op de verplichte rijbewijskeuring. Meer informatie leest u hier.

Overig advies
Voor vragen op het gebied van wonen, zorg, welzijn en gezondheid kunt u bellen met de servicetelefoon: (0900) 821 21 83, op werkdagen van 9.30-12.30 uur (0,10 per minuut). Voor vragen op sociaal-economisch en juridisch gebied kunt u bellen met het juristenteam: (0900)  821 21 83, op donderdagmiddag van 13.30-15.30 uur, (0,10 per minuut). Of e-mail naar

medicijnen2Korting op premie ziektenkostenverzekering
Dat u een aantrekkelijke collectieve ziektekostenverzekering kunt afsluiten met een flinke premiekorting met een eenmalige tegemoetkoming van € 17,50 voor het lidmaatschap bij Seniorenverenigng Kepèl. Bel met Zilveren Kruis Achmea, tel. (0900) 0606 (0,05 per minuut).

Flinke korting op overige verzekeringen
De Unie KBO werkt al jaren samen met verzekeringsmaatschappij FBTO. Als lid van Seniorenvereniging Kepèl ontvangt u aantrekkelijke kortingen op een groot aantal verzekeringen. Kortingen die kunnen oplopen tot wel 10%. Op www.uniekbo.nl onder 'speciaal voor leden' leest u meer over de vele voordelen van een KBO-idmaatschap, waaronder de verzekeringen van FBTO.

En verder ...
Bent u als lid van Seniorenverenging Kepèl solidair met ouderen die het minder goed hebben. Seniorenvereniging Kepèl komt in het bijzonder op voor ouderen met een laag inkomen (alleen AOW of met een klein aanvullend pensioen) of voor ouderen die afhankelijk zijn van zorg of eenzaam zijn.

Wij zijn vooral op zoek naar de jongere ouderen vanaf 50 jaar, maar ook andere ouderen die zich willen aanmelden zijn van harte welkom. Wilt u ook lid worden? Bel dan (077) 307 45 56.

Daarom KBO / Seniorenvereniging Kepèl !!! Meer informatie over de provinciale bond KBO Limburg vindt u op hun website: www.kbolimburg.nl